Jak reklamować się w Social Mediach
Reklama w Social Mediach stała się kluczową gałęzią marketingu z wielu względów. Po pierwsze – daje możliwości, jakich GoogleAds nie oferowało, po drugie – w Social Mediach dzisiaj ludzie spędzają ogromną ilość czasu. Nie ważne czy to Instagram, Facebook, Twitter czy TikTok – coraz więcej przedsiębiorców, firm i influencerów działa na tych platformach odpowiednio się reklamując.
Zalety marketingu w Social Mediach
Najważniejszym atutem reklam w Social Mediach jest ich forma. Zerwano z dotychczasową formą denerwujących, wyskakujących banerów reklamowych, które zasłaniały ważne treści lub zmuszano ludzi do oglądania spotów reklamowych w zamian za późniejszą możliwość zobaczenia jakiegoś filmu. Wywoływało to bardzo negatywne odczucia odnośnie reklam. W Social Mediach jest zgoła inaczej i tak naprawdę, jeśli zastanowimy się jak wygląda reklama w Social Mediach to możemy odpowiedzieć, że przecież na Facebooku nie ma żadnych reklam. I to jest klucz do sukcesu. Dzisiejsze reklamy na Facebooku czy Instagramie przypominają najzwyklejsze wpisy użytkowników czy obserwowanych przez nas firm. Jeśli zainteresuje Cię jakiś temat – zapoznaj się z danym postem sponsorowanym, jeśli nie – przewijaj dalej. Takie podejście połączone z odpowiedni indywidualizowaniem reklam i doborem grupy docelowej świetnie zadziałało na marketing firm.
No właśnie drugim atutem jest możliwość bardzo szerokiego dopasowania kampanii reklamowej. Wybór grupy docelowej polega na wybraniu użytkowników, którym wyświetli się dana reklama na podstawie wieku, płci, wykształcenia, historii wyszukiwania, zainteresowań czy miejsca zamieszkania. Dzięki temu celujemy z reklamą tylko do osób, które rzeczywiście będą zainteresowane danymi usługami. Po co wyświetlać reklamę bazy do paznokci hybrydowych mężczyznom? Po co reklamować kurs prawa jazdy kategorii B wśród osób po 30 roku życia posiadających już prawo jazdy? No właśnie – dobór odpowiedniej grupy docelowej to najważniejszy aspekt odpowiedniego marketingu.
Jak stworzyć kampanię reklamową w social mediach?
Możliwości jakie oferują kampanie na Facebooku czy Instagramie są bardzo szerokie. Wybieramy nie tylko grupę docelową, ale także ilość wyświetlonych reklam, sposób rozliczenia (wg skuteczności lub założonego z góry budżetu) i otrzymujemy również bardzo szeroką opcję zarządzania kampanią. Dzięki odpowiednim wynikom, tabelkom i informacjom zbieranym przez Facebooka na temat kampanii możemy później podsumować jej skuteczność, porównać z innymi naszymi kampaniami i metodą prób i błędów dążyć do jak największej skuteczności i zyskowności reklam. Odpowiednie opracowanie wyników i działanie na nich jest kluczowe w odniesieniu sukcesu.
Chcielibyśmy również poinformować o naszej drugiej stronie, jaką jest Wroclaw Info, gdzie regularnie wrzucamy wiadomości i ciekawostki z Dolnego Śląska.