Wskazówki dotyczące pisania powitalnej wiadomości e-mail
by już w pierwszej chwili zdobyć zaufanie swoich subskrybentów, bardzo ważne jest, aby przy pisaniu e-maila powitalnego zachować najwyższą staranność. W tym celu należy wziąć pod uwagę szereg czynników:
Wyślij wiadomość e-mail bezpośrednio w momencie zapisywania się na listę
Powitalna wiadomość e-mail powinna być wysyłana automatycznie zaraz po zakończeniu subskrypcji. Innymi słowy, ta wiadomość e-mail powinna być zautomatyzowana, tak aby była natychmiastowa. Mówimy o tym, ponieważ nie ma sensu witać subskrybenta kilka godzin, a nawet dni później. Im więcej czasu upłynie, tym bardziej prawdopodobne jest, że użytkownik zapomniał o firmie lub marce.
Krótko, zwięźle i na temat
Wiadomość powitalna powinna być na tyle krótka, aby użytkownik mógł ją przeczytać w całości. Zacznij od bezpośredniego, jasnego i atrakcyjnego tematu, tak aby subskrybent zdecydował się go otworzyć. Jeśli chodzi o samą wiadomość e-mail, użytkownik powinien zostać powitany w spersonalizowany sposób. Oznacza to, że ważne jest, aby pojawiła się jego nazwa użytkownika, lub imię. Ważne jest również, aby podziękować mu za zapisanie się na listę, oraz podkreślić korzyści płynące z bycia na niej.
Okaż entuzjazm i wdzięczność
Głównym celem tej wiadomości e-mail jest podziękowanie użytkownikowi za decyzję o dołączeniu do listy subskrybentów. Wiadomość ta powinna być przekazana w jasny sposób i wywoływać entuzjazm. To uczucie powinno być przekazywane od pierwszej chwili.
Przedstaw swoją firmę
Prawdopodobnie wszyscy użytkownicy, którzy zdecydują się na rejestrację, będą wiedzieli, przynajmniej w minimalnym stopniu, jakie produkty lub usługi oferuje firma. Mimo to ważne jest, aby w bardzo zwięzły i krótki sposób przekazać subskrybentowi informacje o niej i podkreślić jej mocne strony.
Wyjaśnij, co zamierzasz zaoferować
Wielu subskrybentów obawia się, że ich skrzynka odbiorcza będzie pełna e-maili reklamowych. Za pomocą powitalnej wiadomości e-mail można określić częstotliwość wysyłania tego typu wiadomości. Możesz również wyjaśnić wartość tych wiadomości lub korzyści, jakie odniosą, jeśli zdecydują się je otworzyć. Jest to rada od ekspertów PR ze strony https://www.prexpert.pl/, z którymi ściśle współpracujemy.
Dodawanie wartościowych i spersonalizowanych treści
Postaraj się, aby wszystkie informacje, które pojawiają się w e-mailu, były interesujące dla użytkownika i aby oprócz wszystkich wymienionych powyżej elementów zawierały instrukcje lub dane, które mogą pomóc subskrybentowi w korzystaniu z platformy, poruszaniu się po stronie internetowej lub w innych działaniach.