Reklama internetowa i jej zalety
Zalety reklamy internetowej
Nie ma limitu czasowego na reklamę – nie ma określonych godzin pracy dla sklepów internetowych czy firmowych stron internetowych, nie ma też bariery czasowej, jaka istnieje w tradycyjnym świecie sklepów. Klient ma nieograniczony dostęp do oferty firmy i w każdej chwili może ją przeczytać. Reklamy zamieszczane w Internecie nie muszą być odtwarzane o określonej godzinie, tak jak reklamy telewizyjne, ponieważ można z nich korzystać przez całą dobę. Strefa czasowa innych krajów nie ma znaczenia. Ponadto w dowolnym momencie możemy publikować wpisy reklamowe, tworzyć blogi eksperckie, czy udostępniać filmy na YouTube. Oczywiście treść czy grafika może dostosowywać się do zmieniających się warunków pogodowych czy pory dnia, ale nie ma takiego wymogu.
Zakres reklamy internetowej jest nieograniczony
Dzięki tej metodzie komunikacji możemy dotrzeć do każdego zakątka świata. Reklama internetowa ma nieograniczony wpływ. Dzięki znacznemu postępowi technologicznemu jest to możliwe i jest doskonałą okazją dla każdej firmy planującej rozszerzenie sprzedaży na rynek międzynarodowy. Internet skrócił dystans, a globalny charakter reklamy nie będzie nas w żaden sposób ograniczał. Łączenie się z potencjalnymi klientami przez Internet jest proste i tanie, co jest lepsze niż inne formy reklamy. Informacje telewizyjne, radiowe czy informacyjne na rynkach zagranicznych są znacznie droższe, a ich realizacja jest znacznie bardziej skomplikowana.
Reklama internetowa jest interaktywna
skuteczność reklamy możemy zrozumieć, jej odbiór niemal od razu, bo mamy kontakt z klientami w czasie rzeczywistym. Dobra komunikacja z klientami pozwala budować zaufanie do firmy, budować pozytywny wizerunek firmy, rozumieć potrzeby i marzenia klientów docelowych, a następnie pozytywnie wpływać na kampanie reklamowe. Rozmowy z klientami można nawiązać, zamieszczając komentarze na blogach firmowych, fanpage, subskrypcje biuletynów i branżowe webcasty. Wszystkie metody pozwalają na budowanie pozytywnych relacji z klientami, a obie strony na tym skorzystają.
Reklama internetowa dociera do określonej grupy odbiorców
Internet daje szerokie możliwości dotarcia do bardzo konkretnych grup docelowych. Ponieważ koszt reklamy internetowej jest stosunkowo niski w porównaniu z reklamą tradycyjną, możesz pozwolić sobie na długofalowe działania i planowanie szerokiej gamy strategii kampanii reklamowych. Na przykład możemy wykorzystać reklamy Google Adwords do kierowania na określone grupy docelowe zdefiniowane na początku kampanii reklamowej. Dodatkowo bardzo ważnym elementem reklamy internetowej jest remarketing związany z Google Adwrods, ponieważ jest skierowany do osób, które już odwiedziły witrynę i są potencjalnymi klientami zainteresowanymi usługami lub produktami, a więc pochodzi z naszej grupy docelowej. Z technicznego punktu widzenia remarketing umożliwia wyświetlanie banerów reklamowych (podczas przeglądania witryny) internautom, którzy po odwiedzeniu naszej witryny zapisali w swoich przeglądarkach pliki „cookies”.