To że optymalizacja swoich stron internetowych pod kątem pozycjonowania jest ważne, wie każdy, kto chce być widoczny w sieci. Działanie SEO są teraz one zwyczajnie wymagane, aby mieć szanse na znalezienie się wysoko w rankingu wyszukiwania. To samo odnosi się do lokalnego SEO. Co kryje się za tym pojęciem?

Każda strona internetowa podlega czynnikom rankingowym wyszukiwarek. Jeśli chcesz, aby potencjalni klienci z Twojej okolicy mogli odszukać Twój biznes w sieci, musisz przestrzegać istotnych standardów SEO i upewnić się, że cała strategia jest dostosowana do lokacji i branży, w których działasz. Można łatwo to osiągnąć, jeśli wiesz jak.

Czym w ogóle jest Lokalne SEO?

Lokalne pozycjonowanie odnosi się do działań, które są specjalnie dostosowane do określonych i szczególnych lokalizacji. Priorytetem więc nie uplasowanie się na pierwszej pozycji dla danego słowa kluczowego, lecz umożliwienie witrynie zajęcie bardzo dobrego miejsca w rankingu lokalnym, czyli takim, który obejmuje lokalizacje Twojej firmy.

Jeśli szukasz fryzjera w Krakowie wyszukiwarka będzie podawać Ci tylko wyniki z tego miasta. Po dodaniu jeszcze dokładniejszej lokalizacji (najlepiej przekazaną za pomocą smartfona), wyszukiwanie będzie jeszcze bardziej precyzyjne i skupione na najbliższej okolicy lub dzielnicy.

Dlaczego to tak istotne?

Jak nietrudno się domyślić ta kwestia jest szczególnie istotna dla przedsiębiorstw z branż usługowych i stacjonarnych sklepów detalicznych. Dla fryzjera z Krakowa prowadzącego zakład w pobliżu Rynku, ranking dla frazy „fryzjer” będzie mało istotny, ponieważ musi on dobrze uplasować się dla słów kluczowych takich jak „fryzjer Kraków Stare Miasto”. Co więcej, jego witryna musi także być prawidłowa sortowana przez algorytmy wyszukiwarek, ponieważ dzięki GPS w smartfonie doskonale wiedzą, gdzie znajdują się klienci.

Lokalne firmy wszystkich typów mają swoje własne katalogi w wyszukiwarkach. Dla współczesnego konsumenta stało się oczywistym, że może znaleźć w internecie istotne informacje, takie jak adres, godziny otwarcia i ofertę danej firmy. To właśnie jest głównym powodem, dla którego większość z nas wybiera w ten sposób punkt zakupu produktu lub usługi. Skutkuje to tym, że firmy w danej okolicy są zmuszone do prezentowania swojej obecności się w internecie, co także prowadzi do konkurowania z przekazami konkurencji. Dla firm, której grupą docelową jest lokalna ludność lub turyści jest to niezwykle ważne i daje okazję do pozyskania nowych klientów lub zwiększenia swojej rozpoznawalności.