Pozycjonowanie sklepów internetowych – SEO dla laika
Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, dzięki któremu można z łatwością zawalczyć nawet z każdą konkurencją. Polega przede wszystkim na poprawie pozycji wybranej witryny WWW w wyszukiwarce Google, która dla większości Polaków stanowi podstawowe źródło pozyskiwania informacji na temat nowych witryn, np. sklepów internetowych, portfolio, katalogów oraz blogów, portali i innych stron WWW. Pozycjonowanie to jednak bardzo trudny proces, którego samodzielnie nie da się zrealizować bez odpowiednio dużej wiedzy. Warto go zlecić wyspecjalizowanym agencjom SEO.
Czym jest pozycjonowanie sklepów internetowych?
Wyszukiwarka Google ustala pozycje każdej ogólnodostępnej witryny w sieci na podstawie danych pozyskanych przez niewielkie skrypty przeczesujące sieć w trybie ciągłym. Googleboty zbierają dane i parametry dotyczące każdej strony i przekazują je bezpośrednio do algorytmu, który z kolei oblicza pozycję wybranej witryny na tle innych. Pozycjonowanie sklepów internetowych polega na tym, żeby spełnić wszelkie wytyczne i wymogi algorytmu
Sam proces przeszukiwania sieci jest bardzo prosty – internauta wpisuje w pole wyszukiwania interesującą frazę kluczową, znaną także jako zapytanie, na które oczekuje odpowiedzi. Mogą to być sformułowania takie jak „koszulki damskie XS markowe” czy też „podzespoły komputerowe tanio”. W efekcie Google w przeciągu kilku milisekund przeszuka całą bazę witryn i pokaże internaucie pasujące wyniki. Użytkownik sieci z reguły przegląda tylko trzy strony listingu SERP (Search Engine Results Page) dlatego celem pozycjonowania jest to, aby znaleźć się w nim jak najwyżej.
Pozycjonowanie sklepów internetowych to zadanie dla profesjonalistów
Pozycjonowanie sklepów internetowych to trudne i skomplikowane zadanie, które warto powierzyć wyłącznie profesjonalistom, którzy w branży pozycjonowania mają za sobą kilkaset realizacji zakończonych pełnym sukcesem. Firmami godnymi zaufania są przede wszystkim agencje SEO, które proces pozycjonowania traktują jako najważniejszy. W ich zespołach są zatrudnieni wyłącznie najlepsi specjaliści SEO, w tym pozycjonerzy, programiści oraz copywriterzy, którzy wspólnie opracowują całą strategię i wdrażają ją na wybraną witrynę. Oszczędni przedsiębiorcy z pewnością znajdą w sieci także ofertę freelancerów, czyli pojedynczych osób, które cały proces pozycjonowania przeprowadzają samodzielnie i bez udziału osób trzecich. To najtańszy, lecz także najmniej bezpieczny wybór, którego podstawową wadą jest ryzyko popełnienia błędu przez osobę, która podejmie się realizacji.
Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania sklepów internetowych?
Wiele osób z pewnością zastanawia się, czy proces pozycjonowania jest czasochłonny. Odpowiedź na to pytanie jest trudna, zależy bowiem od oczekiwań konkretnego przedsiębiorcy, zasobów gotówki przeznaczonych na inwestycję oraz umiejętności samej firmy, która podejmie się realizacji tego zadania. Przyjęło się jednak, że na wypozycjonowanie niszowych fraz kluczowych może wystarczyć jedynie kilka tygodni, podczas gdy na efekty pozycjonowania fraz konkurencyjnych należy poczekać znacznie dłużej, nawet do roku.