Każda dziedzina zawodowa i zakres działalności ma swoje specyficzne słownictwo i terminologię. Czasami unikalne zwroty z języka branży, z którą trzeba się zmierzyć, są jednak przydatne, by nie zagubić sensu zdobywanych informacji.

Terminologia branży SEO

Nie jest ona hermetyczna i niezrozumiała. Można tak powiedzieć o profesjonalnej terminologii branży internetowej, która dziś jest jedną z głównych metod promowania każdej firmy w Internecie. I jednym z najbardziej skutecznych narzędzi wirtualnej kampanii reklamowej. Jest to optymalizacja strony internetowej.

Tak więc, jeśli nigdy wcześniej nie spotkałem się z tym profesjonalnym terminom używanym przez specjalistów SEO przyjrzyjmy się im szczegółowo teraz. Co to jest optymalizacja stron internetowych i czy może być przydatne dla waszych zasobów internetowych.

Optymalizacja strony internetowej i prezentacja jej w sieci

Przestrzeń internetowa, jako platforma reklamowa, stała się ostatnio bardzo aktywna. Po tym wszystkim, wraz ze wzrostem liczby użytkowników Internetu w postępie geometrycznym zaczyna rosnąć i liczba potencjalnych klientów biznesowych w każdej dziedzinie. Dlatego kompetentni właściciele firm zwrócili uwagę na reklamę w Internecie i zaczęli aktywnie wykorzystywać ją w swoich kampaniach reklamowych. W dobie rosnącej konkurencji potrzebne okazały się działania stymulujące pozycję stron www. Odpowiednim do warunków działaniem okazało się pozycjonowanie. Wyszukiwarki, za pomocą których potencjalny klient może szukać informacji w przestrzeni internetowej tworzą listę na podstawie zapytania klienta i prezentują ją w postaci następujących po sobie rekordów. Spis ma zwykle od kilku do kilkuset stron z wynikami. Internauci eksplorują zazwyczaj te z pierwszej odsłony, nie dalej niż do dziesiątej pozycji. Dlatego optymalizacja stron internetowych jest prowadzona tak, by witryna znalazła się jak najwyżej na liście wyszukiwania. Docelowo w pierwszej trójce wyników.

Co to jest SEO? Dowiedz się, jak zoptymalizować stronę www

Rodzaje działań SEO

Zewnętrzna optymalizacja strony.
Praca nad reklamą witryny za pomocą promocji zewnętrznej, która wykorzystuje optymalizacja i pozycjonowanie może obejmować następujące punkty:
– zakup linków i artykułów o podobnych zasobach tematycznych;
– reklama kontekstowa i promocja na wyświetlanych banerach;
– promocja na forach tematycznych i blogach.

Wewnętrzna optymalizacja witryny.
Jest to również bardzo ważny punkt dla dobrego ratingu zasobów i zawiera:
– komponowanie jądra semantycznego;
– pisanie unikalnych treści SEO;
– nasycenie tekstów słowami kluczowymi.

Oczywiście, wszystkie wymienione przez nas narzędzia, którymi posługuje się pozycjonowanie i optymalizacja – to tylko część możliwości, które wykorzystywanych w swojej pracy przez SEO-specjalistę.